پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226411
بازتاب رژه نيروهاي مسلح ايران رسانه‌هاي بين‌المللي
تاریخ انتشار : 1395/07/01 10:12:35
نمایش : 1354
در گزارش‌هايي جداگانه رژه امروز نيروهاي مسلح ايران و نکات برجسته آن از جمله قدرت نمايي موشک‌هاي بالستيک را پوشش دادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رسانه هاي خبري جهان به انعکاس رژه روز چهارشنبه نيروهاي مسلح ايران به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران پرداختند.

«خبرگزاري فرانسه» نوشته است که در رژه برگزار شده در تهران، انواع موشک‌هاي  بالستيک (16 فروند)، هواپيما، تانک و پياده نظام در يک «قدرت نمايي نظامي» و «همزمان با افزايش تنش‌هاي منطقه‌اي» به نمايش درآمدند.

اين خبرگزاري به رونمايي از موشک «ذوالفقار» هم اشاره کرده و نوشته است که اين موشک با قابليت حمل چند کلاهک در حالي به نمايش درآمد که در کنار آن شعاري تهديدآميز عليه اسرائيل نوشته شده بود.

 

خبرگزاري فرانسه با اشاره به سخنان فرماندهان ايران در رژه که اعلام کردند در صورت حماقت اسرائيل، شهرهاي تل‌آويو و حيفا نابود مي‌شوند، نوشت: در رژه نظامي امروز موشک‌ «اس-300» تازه ارسال شده روسيه به ايران نيز به نمايش گذاشته شد.

همچنين براي اولين بار جنگنده‌هاي «سوخو-22» ساخت روسيه بر فراز بندر عباس، از بنادر کليدي خليج فارس پرواز کردند.

خبرگزاري انگليسي «رويترز» نيز در همين زمينه نوشت: «ايران در رژه نظامي امروز خود آخرين نوع موشک‌ها و قايق‌هايش را به نمايش گذاشت و اعلام کرد که آمريکا نبايد در امور خليج فارس دخالتي کند.»

بر اساس اين گزارش، علاوه بر تهران در بندر عباس نيز 500 قايق، زيردريايي و بالگرد در بحبوحه تنش‌هاي شديد با آمريکا در اين آبراه راهبردي به نمايش گذاشته شدند.

آمريکا اعلام کرده که تنها در سال جاري ميلادي، بيش از 30 برخورد نزديک بين نيروهاي اين کشور و ايران در خليج فارس به وقوع پيوسته است.

اين رسانه بين‌المللي در گزارش خود همچنين به نمايش موشک ذوالفقار و وجود پيام‌هاي ضد اسرائيلي در خودروي حامل آن اشاره کرد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html